loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 17 سه شنبه 06 آبان 1399 نظرات (0)

آشپزخانه شما به عنوان مرکز زندگی خانه شما و مکانی که در آن تغذیه واقعی و معنوی صورت می گیرد قلب خانه شماست. شاید به همین دلیل باشد که داشتن یک آشپزخانه تمیز اولین مرحله داشتن خانه ای کاملا تمیز به نظر می رسد. در واقع ، حتی اگر اغلب قادر به دستیابی به آن حالت تمیز کل خانه نیستید ، تمیز کردن آشپزخانه بسیار به شما کمک می کند تا احساس کنید.

 

اگرچه مرتب سازی روزانه آشپزخانه خود برای حفظ فضایی که همیشه به بهترین شکل ممکن به نظر می رسد ضروری است ، اما تمیز کردن عمیق منظم همیشه ایده خوبی است. "تمیز کردن عمیق منظم" در اینجا به معنای چیزی است که بین یک تمیز کردن معمول بعد از شام و یک طراوت کامل آشپزخانه (نوعی که هودهای فر روغنی را خیس می کنید و سیم پیچ های خازن یخچال خود را غبارگیر می کنید) قرار می گیرد. فقط کافی است یک اسکراب داشته باشید تا آشپزخانه شما بدون لکه به نظر برسد.

 

 

در اینجا راهنمایی برای تمیز کردن ، نحوه تمیز کردن و به ترتیب وجود دارد. اما اگر می خواهید تمیز کردن آشپزخانه خود را مختصر و متمرکز نگه دارید ، ابتدا نکات مفیدی را باید بخاطر بسپاریم.

 

چند موردی که هنگام تمیز کردن آشپزخانه باید بخاطر بسپارید

این موارد را در ذهن داشته باشید تا تجربه تمیز کردن آشپزخانه را تا حد ممکن دلپذیر و کارآمد کنید:

 

1. در این نوع تمیز کردن خیلی عمیق نباشید

شما به دنبال تمیز کردن عمیق تر ، و نه تمیز کردن عمیق موارد شخصی هستید. اگر تمایل دارید که فضای داخلی اجاق خود را تمیز کنید ، ماشین ظرفشویی خود را عمیق تمیز کنید ، توستر را جدا کنید یا دوغاب را بشویید ، فعلاً از آن صرف نظر کنید و به زودی برنامه ریزی کنید.

 

2. از ابزارهای مناسب استفاده کنید

در دست داشتن کیت تمیزکاری مناسب باعث رضایتمندی و تأثیرگذاری هر شغلی می شود. برای تمیز کردن آشپزخانه ، ممکن است بخواهید برای تراشیدن اسلحه از روی اجاق شیشه ای خود یک تراش تیغ دستی داشته باشید. همچنین بخاطر داشته باشید که گرچه سرکه سفید به طور قطع اسب تمیزکاری است ، اما اسید موجود در سرکه می تواند به سنگ های طبیعی سنگ طبیعی مانند گرانیت آسیب برساند.

 

نظافت آشپزخانه: راهنمای گام به گام

روال نظافتی که در این پست شرح داده شده است ، بسته به میزان استفاده شما از آشپزخانه ، برای تمیزکاری هفتگی یا دو هفته ای در نظر گرفته شده است.

 

در اینجا نحوه ایجاد بی عیب و نقص بودن آشپزخانه در حدود یک ساعت وجود دارد:

 

1. پاک کردن شمارنده های خود

در وهله اول نمی توانید آشغال هایی را که متعلق به آشپزخانه شما نیستند به درستی تمیز کنید. از گوشه ای از آشپزخانه یا یک قسمت پیشخوان شروع کنید و همه آنچه را که در پیشخوان شما نیست ، بردارید. ممکن است زمان خوبی برای استفاده از روش سبد لباسشویی باشد. فعلاً یکی یکی خود را دور بیندازید و یا توانایی حواس پرتی را افزایش ندهید. فقط آنها را از پیشخوان پاک کنید. بعد از پاک شدن همه پیشخوان ها یا تمیز شدن کامل آشپزخانه ، می توانید وسایل را در جایی قرار دهید که به آنجا بروند.

 

 ماشین ظرفشویی و آبکش ظرف را خالی کرده و ظرف ها را بشویید

این که آیا آشپزخانه شما از ابتدا تمیز باشد یا ظرف های کثیف شناور یا قابلمه هایی دارید که هنوز باید بشویند ، شروع با مکان های خالی برای قرار دادن ظروف تازه شسته شده شما اطمینان می دهد که گردن بطری مانع تلاش های تمیز کردن شما نمی شود. اگر ماشین ظرفشویی شما پر یا تقریباً پر از ظرف های کثیف است ، ابتدا هر ظرف درنگ را بشویید و سپس ماشین ظرفشویی را قبل از اینکه تمیز کنید ادامه دهید. هر ظرفی را که به اطراف آویزان است ، از جمله بطری های آب که بیرون روی پیشخوان کنار سینک قرار دارد بشویید.

قسمت های بالای یخچال و کابینت ها را گردگیری کنید

مهم نیست که در کدام اتاق کنترل می کنید ، تمیز کردن از بالا به پایین همیشه منطقی است. به این ترتیب ، چون خاک و گرد و غبار از بین می رود و در سطح زیرین بعدی قرار می گیرد ، مطمئناً آن را تمیز می کنید. در آشپزخانه ، ممکن است در قسمت بالا با گردگیری وسایل روشنایی بالای سر ، قسمت بالای یخچال و قسمت بالای کابینت های خود شروع کنید.

وسایل کوچک را تمیز کنید

بعد ، وسایل کوچک خود را سریع تمیز کنید. شما نمی خواهید خیلی طولانی برای این کار وقت بگذارید ، یا خیلی عمیق تمیز کنید ، اما این یک فرصت خوب برای روشن شدن و پاک کردن زباله های مایکروویو ، دستگاه قهوه ساز ، اجاق توستر / توستر یا میکسر ایستاده است. با فضای داخلی شروع کنید - خرده ریزهای توستر را بیرون بریزید و یک چرخه سرکه را از طریق دستگاه قهوه ساز خود اجرا کنید. داخل مایکروویو خود را با سرکه بخارپز کرده و پاک کنید. با پاک کردن قسمت بیرونی هر وسیله کوچک ، کار را به پایان برسانید. از یک پارچه میکروفیبر مرطوب با محلول سرکه سفید یا کمی پاک کننده همه منظوره استفاده کنید. (اما از سرکه روی فولاد ضد زنگ استفاده نکنید - این می تواند درخشش را از بین ببرد.)

 

5- هر چیز دیگری را که در پیشخوان شما باقیمانده تمیز کنید

علاوه بر برخی از وسایل کوچک که به طور منظم مورد استفاده قرار می گیرند ، ممکن است یک سینی روغن پخت و پز ، یک لیوان لیوان یا یک کوره داشته باشید که وسایل آشپزی را روی پیشخوان های شما بیرون می کشد. از تمیز بودن این موارد اطمینان حاصل کنید. به سینی ها یک گرد و غبار بدهید یا آنها را بشویید یا پاک کنید ، بطری ها یا ظروف را پاک کنید و در حالی که در این کار هستید ، بررسی کنید که آیا در پیشخوان ها چیزی را که نگه داشته اید می توانید در کابینت یا کشو قرار دهید یا نه . همچنین زمان خوبی برای پاک کردن ظروف ظرفشویی است (بدیهی است ابتدا آن را خالی کنید) و زیرانداز خشک کن خود را در شستشو بریزید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 410
  • بازدید سال : 1,376
  • بازدید کلی : 7,437