loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 85 یکشنبه 04 خرداد 1399 نظرات (0)

 

 

تاریخچه توالت

ورود توالت فرنگی  برای اولین بار به قرن چهاردهم میلادی در انگلستان برمی گردد. اما تعریفی برای ورود توالت شرقی وجود نداشته و گویا توالت شرقی از دیرباز وجود داشته است. جالب است بدانید که یکی از تجهیزات جانبی توالت های شرقی یعنی آفتابه در ایران اختراع شده است. اطلاعی در رابطه با این که دقیقا در چه تاریخی توالت وارد  منازل ایرانی شد در دسترس نیست اما از جایی که ما ایرانی ها همیشه به فکر تمیز بودن هستیم قطعا وجود توالت در منازل ما به خیلی سال قبل برمیگردد. امروزه علاوه بر توالت فرنگی و توالت شرقی نوع دیگری از توالت ها وجود دارند که راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده یکی دیگر از توالت هایی است که معمولا در اماکن عمومی از ان استفاده می شود.

جغرافیا و اقتصاد توالتمردانه

معمولا در دهه های ۵۰ و ۶۰ در کشور ما خیلی از مردم تحت تاثیر تفاوت های توالت های عمومی قرار می گرفتند. در گذشته گاهی اوقات دستشویی های عمومی بسیار تمیز بودند و ان هم به دلیل ان بود که افراد کمی از ان ها استفاده م کردند اما گاهی نیز برخی از توالت ها به قدری افتضاح بودند که کمتر کسی به خود اجازه می داد از ان ها استفاده کند. شاید تمام این موارد به دلیل وجود توالت های شرقی است . راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده  حل شدن این مشکل را با ورود توالت های فرنگی و استفاده از انواع سیفون می داند.

از لحاظ اقتصادی توالت های عمومی یکی از پر هزینه ترین بخش اقدامات دولتی است. به صورتی که اکثر کارگرانی که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند دستمزد های زیادی دریافت می کنند. همچنین استفاده از توالت های عمومی را فروشگاه های ان منطقه تعیین می کنند. بنابراین در اماکنی که فروش هایپر مارکت ها بالاست و سالن های غذاخوری بابهترین کیفیت به مردم خدمت می کنند در این صورت در این گونه اماکن استفاده از توالت به بیشترین میزان ممکن خود می رسد. از طرفی امروزه بهترین راه حل استفاده از توالت های فرنگی خصوصا توالت فرنگی مردانه ایستاده است.

 

توالت ایستاده مردانه

به توصیه های راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده توجه کنید: توالت سرپایی نوعی توالت فرنگی مخصوص آقایان برای ادرار کردن می باشد. این توالت بر روی دیوار نصب می شود و معمولا سیفون اتوماتیک یا دستی دارد. معمولا از توالت های سرپایی همان طور که از قبل گفته شد در اماکن عمومی استفاده می کنند. مثل: رستوران ها، قهوه خانه ها، توالت های عمومی بین جاده ای، نمازخانه ها، رستوران ها و غیره. البته توالت سرپایی برای آقایان مزیتی هایی نیز دارد که این مزیت ها شامل:

  • ·         استفاده از فضایی کم‌ برای قرار دادن توالت ایستاده مردانه
  • ·         سرعت انجام دستشویی توسط افراد که در این صورت به هیچ عنوان دستشویی های عمومی شلوغ نمی شوند.
  • ·         در مصرف آب با استفاده از توالت سرپایی  صرفه جویی می شود.
  • ·         جلوگیری از ایجاد بوی بد در محیط توالت عمومی

معمولا مدیران و صاحبان اماکن عمومی امروزه در صدد این برآمده اند تا بتوانند از توالت های سرپایی استفاده کنند. از طرفی معمولا در ورزشگاه ها از توالت سرپایی ایستاده مردانه استفاده می شود. چرا که در درجه اول تعداد بازیکنان  زیادی باید در تایم ۱۵ دقیقه استراحت بین بازی به توالت بروند و شاید فضای توالت عمومی ان هم با استفاده از توالت شرقی پاسخگوی این تعداد نباشد. از طرفی تعداد تماشاچیان بیش از حد قابل تصور است و قطعا توالت شرقی و توالت فرنگی معمولی پاسخ گوی این نیاز نیست.

معمولا راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده از این مطلب حاکی است که توالت ایستاده فقط مختص به آقای است و خانم ها معمولا  به دلیل داشتن ساختار بدنی متفاوت نمی توانند از توالت های ایستاده استفاده کنند چرا که قادر به دستشویی کردن به صورت ایستاده و حتی نیمه نشسته نیستند. حتی در مواردی خانم ها مجبورند که برای دستشویی رفتن تا حدی زیادی لباس خود را پایین بکشند و در این صورت استفاده از توالت ایستاده امکان پذیر نیست. اما امروزه برای خانم ها نیز نوعی توالت فرنگی مخصوص اماکن عمومی طراحی شده است.

استاندارد های نصب توالت مردانه ایستاده

برای نصب توالت فرنگی با توجه به توصیه های راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده باید از افرادی که کار نصب را انجام می دهند استفاده کرد و باید دقت داشت که تمامی استاندارد های نصب توالت ایستاده را رعایت کنند. ما نیز در این قسمت تعدادی از این  نکات را در اختیار شما قرار می دهیم.

·         رعایت فاصله طولی و عرضی هر یک از توالت های ایستاده مردانه

·         فاصله و زاویه بین توالت ایستاده تا دیوار جانبی بیش از ۴۵ سانتی متر نباشد.

·         ارتفاع مناسب برای نصب این نوع توالت بین ۸۰ تا ۸۵ سانتی متر باشد. یعنی میانگین قد یک فرد نرمال

·         سیفون آن مناسب با استفاده و نیاز افراد باشد از طرفی باید میزان آب ذخیره در سیفون ان را به مقدار نیاز تنظیم کرد.

·         تنظیم فشار آب خروجی از سیفون

·         عمق آب فشار بند نیز نباید از ۵۰‌میلی متر کمتر باشد.

بهترین مارک توالت سرپاییمردانه

خیلی از شما عزیزان برای انتخاب بهترین توالت سرپایی به دنبال برند ها هستید.  درست است که برند ها تعیین کننده کیفیت هستند اما گاهی اوقات کیفیت بیش از برند مهم است. با این حال راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده  به شما برند گلسار را معرفی می کند. این برند چندین سال است که در عرصه تولید لوازم‌ بهداشتی فعالیت دارد  و از سال ۷۲ فعالیت خود را در تولید تجهیزات بهداشتی چینی شروع کرده است و در حال حاضر تولید بهترین توالت فرنگی    را در ایران به دست گرفته است. این برند تا به امروز بیش از ۱۸۰‌نمایندگی در کل کشور ایجاد کرده است که نصب این محصول در صورتی که از شعبه اصلی نمایندگی خرید کنید به صورت رایگان انجام خواهد شد.  

راهنمای خرید توالت فرنگی

راهنمای انتخاب توالت مردانه ایستاده  به شما توصیه می کند که در صورت پیشرفت در انجام کار ها و هم‌ چنین بالا بردن سرعت کار بهتر است که در کارخانه ها و شرکت های خود که روزانه تعداد افراد زیادی در آن جا مشغول به کارند از توالت سرپایی برای توالت های مردانه استفاده کنید. در این میان باید به نکاتی توجه کنید که این نکات را  برای شما نام خواهیم برد.

1.      انتخاب رنگ مناسب برای توالت فرنگی

2.      انتخاب برند مناسب برای توالت فرنگی

3.      انتخاب فضا و مکان مناسب

4.      توجه به جنس و روکش توالت فرنگی

5.      توجه به میزان مصرف آب مورد استفاده توسط سیفون توالت فرنگی

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 349
  • بازدید سال : 948
  • بازدید کلی : 7,009