loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 17 جمعه 21 آذر 1399 نظرات (0)

همانطور که از آخرین قطره قهوه یا چای لذت می برید ، حلقه زشتی در پایین لیوان مورد علاقه شما ظاهر می شود. در حالی که مطمئناً آن نوشیدنی طعم خوشمزه ای دارد ، تانن هایی که طعم چای و قهوه می دهند می توانند لکه های تیره ظروف را نیز برجای بگذارند. از بین بردن این لکه های قهوه و چای گاهی اوقات به راحتی انجام می شود ، اما برخی دیگر به کمی لیوان و مدت زمان ایجاد لکه نیاز به کار بیشتری دارند. رنگ سفید یک انتخاب محبوب برای ظروف است ، اما می تواند باعث لکه دار شدن بیشتر شود و رنگ بکر ممکن است شما را به این فکر بیند که چگونه می توانید لکه های قهوه را از لیوان های سفید پاک کنید.

 

قبل از شروع به کار ، باید مواد لیوان خود را بدانید. برخی از آنها ، مانند فولاد ضد زنگ یا ظروف سنگی ، ملاحظات خاصی را در نظر می گیرند. بسیاری از لیوان ها می توانند داخل ماشین ظرفشویی بروند ، اما برای لکه های سنگین و تنظیم شده ، دادن یک روش درمانی قبل از شستشو به این ماده می تواند لکه های لجبازی را از بین ببرد. برای مقابله با لکه های قهوه و چای از یکی از این روش ها (یا ترکیبی از هر سه روش برای ایجاد لکه های سخت) استفاده کنید.

 

زنی که یک لیوان قهوه را در ظرفشویی می شست

 

اعتبار: SOLIDCOLOURS / تصاویر جالب

1. با صابون خیس کنید

صابون ظرف برای رفع لکه ها ساخته شده است و می تواند اولین خط دفاعی شما برای خارج شدن لکه های قهوه از لیوان ها باشد. داخل لیوان کمی صابون خرد کنید ، به اندازه کافی آب گرم اضافه کنید تا لکه را بپوشاند و مخلوط را دور آن بچرخانید. بگذارید لیوان چند دقیقه بماند (اگر لکه ایجاد شده بیشتر باشد) و اجازه دهید صابون ظرف به لکه نفوذ کند. هنگامی که صابون فرصت کار پیدا کرد ، لکه را با اسفنج مالش دهید.

 

برای از بین بردن لکه های قهوه از لیوان های مسافرتی با فضای داخلی از جنس استنلس استیل ، از یک اسفنج نرم (6 دلار ، والمارت) استفاده کنید. اسکرابرهای ساینده می توانند سطح را خراشیده کنند. مواد دیگر ، مانند ظروف سفالی و سرامیکی استاندارد ، می توانند سمت تمیز کردن اسفنج را بگیرند ، اما از یک دست سبک استفاده کنید.

 

2. با جوش شیرین اسکراب کنید

اگر صابون فریب کاری را به شما نمی دهد ، در اینجا نحوه پاک کردن لکه های قهوه از لیوان با جوش شیرین آورده شده است. حدود 1 قاشق چایخوری بپاشید. جوش شیرین روی لکه و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. لکه را با یک اسفنج نرم و مرطوب بمالید. طبیعت ملایم و ساینده جوش شیرین به از بین بردن لکه های قهوه یا چای از سطح آن کمک می کند. بعد از اینکه اسکراب را تمام کردید ، لیوان را خوب بشویید تا جوش شیرین باقیمانده از بین برود.

 

3. به سرکه برگردید

سرکه یکی دیگر از موارد ضروری تمیز کردن است که کاملاً امتحان شده است. برای اینکه این نیروگاه بر روی لکه های قهوه و چای کار کند ، لیوان خود را تا نیمه با سرکه سفید مقطر (2.50 دلار ، هدف) پر کنید و سپس با آب بسیار گرم آن را پر کنید. اجازه دهید مخلوط حداقل 10 دقیقه بماند تا زمان کار سرکه فراهم شود. پس از خیساندن ، لکه ها را با استفاده از صابون ظرف و یک اسفنج نرم پاک کنید ، سپس بشویید.

 

نحوه پاک کردن لکه های قهوه در لیوان های مسافرتی

برخی از لیوان های مسافرتی فضای داخلی از جنس استنلس استیل دارند. این ماده برای گرم نگه داشتن نوشیدنی ها بسیار مناسب است و خوشبختانه تمیز کردن آن بسیار آسان است. صابون ، جوش شیرین و روش های تمیز کردن سرکه همه می توانند روی فولاد ضد زنگ استفاده شوند. در حالی که لیوان های ظروف اغلب می توانند در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند ، قبل از انجام همان کار با لیوان های مسافرتی ، دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

نکات و نکاتی برای از بین بردن لکه های قهوه از لیوان (لکه های چای ، بیش از حد!)

هنگام پاک کردن لکه های قهوه از لیوان های مسافرتی یا از بین بردن لکه چای از فنجان مورد علاقه خود ، این نکات را بخاطر داشته باشید.

 

ابزار مناسب را انتخاب کنید: اگر لیوان های شما بلند است ، روی یک برس بطری سرمایه گذاری کنید که به اندازه کافی به پایین برسد. جایزه: برس های بطری کودک (3 دلار ، هدف) اغلب همراه با یک اسکرابر کوچک طراحی شده برای ورود به گوشه و کنار ، مانند فضاهای تنگ درب لیوان مسافرتی.

قرص های دندان مصنوعی را امتحان کنید: قرص های دندان مصنوعی (3 دلار ، هدف) در تمیز نگه داشتن دندان ها معجزه می کنند و عمل جوشان آنها نیز می تواند همان لیوان ها را انجام دهد. دستورالعمل بسته بندی را برای استفاده دنبال کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی آب اضافه کنید تا لکه قهوه یا چای را کاملا بپوشاند. بعد از اینکه قرص به محل کار خود رفت ، لیوان را با صابون ظرف بشویید و بشویید.

بهترین دفاع حمله است. اگر بعد از اتمام نوشیدنی خود به لیوان سریع آبکشی کنید ، لکه های قهوه یا چای فرصتی برای شکل گیری ندارند. حتی اگر نتوانید فنجان را فوراً بشویید ، با شستشو ، هر قطره طولانی قهوه یا چای از بین می رود. پس از از بین رفتن این بقایا ، دیگر لازم نیست نگران تشکیل لکه ها باشید.

به خاطر داشته باشید که مواد مخصوص مانند ظروف سفالی دست ساز و ظروف ظریف چینی به TLC اضافی نیاز دارند. از اسکرابر ساینده خودداری کنید و دستورالعمل های صنعتگر یا سازنده را دنبال کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 446
  • بازدید سال : 1,412
  • بازدید کلی : 7,473