loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 41 جمعه 17 مرداد 1399 نظرات (0)

گاز صفحه ای بخریم یا فر گاز

شاید مدت هاست که شما یه فکر خرید یک اجاق گاز جدید برای آشپزخانه خودهستید اما با توجه به گوناگونیانواع مدل های اجاق گاز دچار شک و تردید شده اید.گاز اخوان با طراحی و ساخت مدل های مختلف اجاق گاز، کمک شایانی برای انتخاب و خرید اجاق گاز به شما می کند.

اجاق گاز دارای انواع گوناگونی از لحاظ شکل و کاربرد است. از لحاظ شکل دارای مدل های ، سه شعله ای، چهار شعله ای، پنج شعله ای و شش شعله ای می باشد.

انواع اجاق گاز

·         اجاق گاز مبله

·         اجاق گاز تو کار

·         فر گاز

·         اجاق گاز صفحه ای یا رو میزی

از میان انواع اجاق گاز، نوع فر گاز و گاز صفحه ای پر کاربرد تر می باشد. اما اگر شما قصد خرید یک گاز را دارید ابتدا باید بدانید به چه امکاناتی برای یک اجاق گاز نیاز دارید، فضای آشپز خانه شما چقدر است و یا اینکه بیشتر چه نوع غذاهایی می پزید. در نهایت با توجه به تمام این موارد و بررسی انواع اجاق گاز، انتخاب درست کرده و اقدام به خرید کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ویژگی های اجاق گاز صفحه ای و فر گاز بپردازیم  تا شما را برای خرید یک گاز مناسب راهنمایی کنیم پس تا انتهای این مطلب ما را دنبال کنید.


ویژگی های گاز صفحه ای

·         کم حجم و سبک بودن؛ گاز های رومیزی و صفحه ای به سبب نوع طراحی و ساختی که دارند معمولا سبک و کم حجم ساخته می شوند، از این رو فضایی که اشغال نی کنند کمتر از ۱ متر مربع است. این فضا تقریبا سطح روی یک کابینت را اشغال نی کند نه فضای بیشتری از آشپز خانه را

·         استفاده مناسب از کابینت ها؛ گاز های رومیزی به شکل صاف و تخت و حداکثر قطر ۱۵ سانتی متر در سطح، طراحی و ساخته می شوند که این مساحت و شکل گاز رومیزی باعث می شود تا افراد بتوانند از فضای کابینت بیشتری بهره مند شوند و مکان بیشتری برای قرار دادن وسایل داشته باشند چرا که کابینت زیر گاز را می توانند به شکل کشو استفاده کنند.

·         هماهنگی با فضای آشپزخانه و هود؛ معمولا گاز صفحه ای با هود در یک نمای تصویری دیده می شوند همین امر سبب زیبایی و جذابیت بیشتر برای محیط آشپزخانه شما می شود. گاز های صفحه ای شیشه ای در این مورد، زیباتر و جذاب تر دیده نی شوند زیرا اغلب هود های آشپزخانه هم شیشه ای می باشند چس ترکیب این دو، یعنی هود و گاز صفحه ای شیشه ای، منظره چشم نواز و جذابی را در آشپزخانه ایجاد می کند.

·         تعمیر آسان؛ قطعات گاز صفحه ای نسبت به قطعات فر گاز آسان تر تعمیر و یا تعویض می شود.

·         فراوانی قطعات گاز صفحه ای در زمان تعمیر؛ قطعات این نوع گاز به وفور در بازار وجود دارد و در هنگام نیاز برای تعمیر به راحتی می توانید این قطعات را خریداری و تعمیر نمایید.

این نکات فقط برخی از ویژگی های مهم گاز صفحه ای می باشد حال به معرفی ویژگی های فر گاز می پردازیم.

 

ویژگی های فر گاز

·         قدرت شعله بالا؛ به دلیل نوع کاربردی که این نوع گاز دارد، فر گاز دارای قدرت شعله بالاتری نسبت به گاز های صقحه ای است.

·         مجهز به فر است؛ مجهز بودن به فر این نوع گاز، شما را از خرید جداگانه فر و همچنین پرداخت هزینه اضافی برای خرید فر بی نیاز می کند. در ضمن پخت و پز با فر گاز راحت تر از فر های تو کار موجود در بازار است.

·         نشکن بودن شیشه های فر گاز؛ انواع فر گاز به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که شیشه های آن خیلی کم دچار شکستگی می شوند. در حالی که شیشه گاز رومیزی شیشه ای بیشتر دچار شکستگی می شود.

قیمت اجاق گاز

فر گاز ها به سبب امکانات بیشتری که نسبت به گاز صفحه ای دارند قاعدتا قیمت بالاتری نیز دارند. اما شما می توانید با یکبار پرداخت پول بیشتر برای سال های سال از یک محصول با کیفیت با امکانات مختلف استفاده کنید. اگر قصد خرید دارید می توانید به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید و از قیمت دقیق انواع اجاق گاز با خبر شوید.

به نظر می رسد برای خرید گاز آشپز خانه، به مواردی مثل بودجه و سرمایه ای که در اختیار دارید، جمعیت خانواده و نیز فضا و متراژی آشپز خانه دقت کنید زیرا انواع گوناگونی از اجاق گاز وجود دارند که با هر نوع از شرایطی که دارید سازگار می باشند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 268
  • بازدید سال : 1,234
  • بازدید کلی : 7,295