loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 23 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

انواع هیترهای سونا

هنگام طراحی سونا ، مهم است که همه جنبه های پروژه خود را در نظر بگیرید. از ابعاد کلی سونا ، گرفته تا طرح بنچک ، و انتخاب گونه مورد نظر چوب ، از این نظر بسیار مهم است. یکی از مهمترین تصمیمی که باید اتخاذ کند این است که کدام نوع بخاری سونا را نصب کنید. به عنوان موتور موجود در اتومبیل خود به آن فکر کنید.

 

دقیقاً مانند تنوع کاربران سونا ، انواع مختلفی از بخاری سونا وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیریم. بیایید با سه نوع بخاری سونا شروع کنیم. اینها برق ، گاز و چوب است. ما به طور خلاصه در مورد هر یک بحث خواهیم کرد.

 

 بخاری برقی سونا

بخاری برقی سونا الکتریکی تازه وارد صحنه سونا است. بخاری های سونا برقی در سال 1950 با استفاده گسترده از برق به بازار عرضه شد و به سرعت انتخاب برتر در بین علاقه مندان به سونا شد. به دلیل سهولت در استفاده و پاکیزگی آنها ، این نوع بخاری سونا در اکثر محیطهای مسکونی و تجاری انتخاب مشهود بود.

 

به سرعت به جلو ، امروز ، که در آن بخاری سونا برقی همه انواع دیگر بخاری سونا را با هم مقایسه می کند. در حالی که بخاری برقی سونا امروزی بسیار شبیه به نسل قبلی خود است ، اما اکنون تعدادی از اصلاحات نسبت به نمونه اصلی آن را ارائه می دهند. اینها شامل طراحی های جمع و جور ، کنترل های روشنایی ، نرده های بخاری داخلی ، کنترل های دیجیتال و موارد دیگر است. حتی یک بخاری سونا با بخاری وجود دارد که با باز شدن درب آن آماده فوراً رفتن است. این هزینه ها از جلو بیشتر است ، اما نسبتاً ارزان قیمت هستند. آنها برای کسانی که هفته ای 3 یا بیشتر از سونا استفاده می کنند ایده آل هستند. بخاری های سونا برقی بسته به بخاری و گزینه های کنترل مورد نظر شما بسته به قیمت متفاوت هستند. هنگام تصمیم گیری که بخاری را انتخاب کنید ، مهم است که در نظر بگیرید که چند بار از سونا استفاده می شود.

 

نکته دیگر ، ظرفیت مورد نظر سنگ است. بسیاری از علاقه مندان احساس می کنند که بخاری های سونا برقی با ظرفیت سنگ بزرگتر ، گرمای نرم و بخار بهتری دارند. بخاری های سونا با ظرفیت های سنگی بزرگ به طور کلی برای قرار دادن صخره ها در عناصر گرمایش طراحی شده اند. سایر بخاریهای سونا با ظرفیت سنگهای کوچکتر ، تمایل بیشتری به طراحی "ماهیتابه ای" دارند ، جایی که سنگها در بالای عناصر قرار دارند و به طور غیر مستقیم گرم می شوند.

 

بخاری های سونا چوب

بخاری سونا سوزاندن چوب

بخاری سونا سوز

 

    برای پاک کننده سونا ، بخاری های سونا چوبی انتخاب عالی است. بسیاری از کاربران بلند مدت سونا از بوی دود چوب که در اولین خاطرات آنها در داخل یک سونا نگهداری می شود ، گرامی می دارند. گرمای چوب نیز گرم است. کسانی که هنوز خانه های خود را با چوب گرم می کنند به شما خواهند گفت که چوبی گرمای گرمتر از برق است. همین مسئله را می توان در مورد بخاری های سونا چوبی نیز گفت. این نوع بخاری سونا در سونا های با اندازه متوسط ​​و بزرگ بهتر کار می کند ، زیرا تنظیم برخی اوقات گرما می تواند کمی دشوارتر باشد. بخاری های سونا چوبی نیز در سونا در فضای باز بسیار محبوب هستند. این بخاری های سونا همچنین برای کابین ها مناسب هستند یا در مناطقی که هنوز برق در دسترس نیست. بسیاری از آنها همچنین دارای مخازن آب داغ اختیاری هستند و به بخاری سونا شما دو بار استفاده می کنند.

 

در سال های اخیر ، زندگی خارج از شبکه باعث احیای مجدد شده است. این امر محبوبیت بخاری سونا چوبی را زنده کرده است. بیشتر بخاری های سونا در حال سوختن چوب از نظر اندازه نسبتاً ارزان هستند ، اما مهم است که هزینه حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید زیرا بیشتر سنگین بودن آنها با حداقل 100 - 150 پوند سنگ است. قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع بخاری سونا ، فواید بسیاری از چوب را در نظر بگیرید!

 

 

   نوع نهایی بخاری موجود در بازار امروز بخاری سونا گازی است. مانند بخاری های سونا چوب سوز ، بخاری سونا گاز در مناطقی که برق محدود یا در دسترس نیست ، ایده آل است ، اما در جاهایی گاز طبیعی یا LP موجود است. به دلیل هزینه بالاتر و در دسترس بودن محدود (در حال حاضر فقط یک تولید کننده در ایالات متحده آنها را تولید می کند) ، آنها معمولاً انتخاب اول برای صاحبان خانه نیستند. مانند این بخاری های سونا در حال سوختن چوب ، این موارد نیز مخصوص سونا های کوچک نیست. علاوه بر این که به دلیل اندازه حمل و نقل قیمت بیشتری دارند ، آنها همچنین به لوله کشی بنزین یا تکنسین گرمایشی و تهویه مطبوع نیاز دارند تا از نصب صحیح خطوط گاز و تهویه اطمینان حاصل شود. آنها در سونا های بزرگ تجاری ، بیشتر در هتل ها ، اسپا ها و سالن های ورزشی شیوع بیشتری دارند. در این محیطها غیر معمولی نیست که نیاز روزانه 12 تا 24 ساعت داشته باشد. در این نوع تنظیم ، بخاریهای سونا گازی موثر و مقرون به صرفه هستند.

 

   اکنون که به طور مختصر انواع بخاری سونا را در آنجا پوشش داده ایم ، انتخاب شما بستگی دارد. کمی تحقیق در مورد جلو ، سونا تمام شده شما را بسیار لذت بخش تر می کند. همچنین به یاد داشته باشید که همیشه با یک متخصص سونا مشورت کنید که می تواند به شما مقدار زیادی از دانش سونا را ارائه دهد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 1,223
  • بازدید کلی : 7,284