loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 23 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)

 

چگونه یک رستوران موفق راه اندازی کنیم

این مقاله بخشی از راهنمای راه اندازی کسب و کار رستوران ماست - لیستی از مقالات برای کمک به شما در برنامه ریزی ، راه اندازی و رشد تجارت رستوران خود ، لیستی منظم از مقالات!

 

اگر سالهاست که می خواهید یک رستوران راه اندازی کنید ، ممکن است وقت آن باشد که بنشینید و طرحی برای افتتاح مشاغل شخصی خود تنظیم کنید. برای کمک به شما در ایجاد دستورالعمل موفقیت ، ما یک راهنمای شروع به کار آورده ایم تا مطمئن شویم که تمام مواد لازم برای افتتاحیه رستوران خود را با اطمینان دارید.

 

گرچه راه اندازی یک رستوران هیجان انگیز است ، اما همچنین وقت گیر است و یکی از سخت ترین مشاغل برای راه اندازی موفقیت آمیز است. در حقیقت ، 60 درصد رستوران ها در سال اول از کار می افتند.

 

ما این را به شما نمی گوییم تا اشتیاق شما را تعدیل کند. ما فقط به این نکته اشاره می کنیم که اگر می خواهید رستوران موفقی داشته باشید ، باید سرمایه و وقت خود را صرف کنید.

 

چرا بسیاری از رستوران ها از کار می افتند؟

بزرگترین دلیل شکست چیست؟ عدم برنامه ریزی. قبل از اینکه شام ​​را برای مشتری درست کنید ، وقت زیادی را صرف کشف جزئیات رستوران خود خواهید کرد. از وسایل آشپزخانه و منوها گرفته تا برنامه های طبقه و انتخاب کارکنان ، مرحله برنامه ریزی باعث ایجاد یا خراب شدن رستوران شما می شود.

 

برای کمک به شما در برنامه ریزی ، تأمین اعتبار و مدیریت رستوران جدید خود ، از چند مالک خواسته ایم اسرار تجاری خود را به اشتراک بگذارند. کیم استرنگاری صاحب سه رستوران موفق در منطقه فیلادلفیا از جمله استلا بلو است و لمبرین ماسجیوسکی یکی از بنیانگذاران Cocina 214 ، یک رستوران مکزیکی معاصر در وینتر پارک ، فلوریدا است. عمر اوریان ، بنیانگذار Off the Waffle ، دارای سه مکان است - دو مکان در اوژن ، اورگان و دیگری در پورتلند. در زیر نکات موفقیت آنها آورده شده است.

 

نکاتی برای راه اندازی یک رستوران موفق

1. نیت درستی داشته باشید

کیم استرنگاری می گوید ، اگر می خواهید آن را به عنوان صاحب رستوران درست کنید ، باید کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. در حالی که می دانست یک رستوران برای او راه صحیحی است ، مجبور شد شب ها برای تأمین مخارج زندگی خود هنگام باز کردن رستورانش ، شب ها تمیز کار کند.

 

او می گوید: "من رستوران را بیش از هر چیز دیگری در زندگی می خواستم ، بنابراین فداکاری ها بی پایان بودند و من هرگز از ساختن آنها بیزار نبودم."

برای موفقیت ، وقت و هزینه زیادی سرمایه گذاری خواهید کرد - بنابراین مطمئن شوید که شروع یک رستوران اشتیاق شماست ، نه فقط یک کار تجاری که امیدوارید بتواند درآمد کسب کند. Omer Orien می گوید: "این دشوارتر از آن است که شما تصور کنید ، اما مردم این کار را مرتب انجام می دهند. این رویایی نیست. "

 

در این روزهای ابتدایی ، ایده خوبی است که بفهمید رستوران شما به چه شکل است. زیبایی رستوران شما چگونه خواهد بود؟ چه مبلی را برای متناسب با موضوع نیاز دارید؟ چگونه رستوران خود را بیرون خواهید گذاشت؟ Trent Furniture ، یک شرکت مبلمان انگلیس ، مقاله خوبی در این زمینه دارد تا به شما در شروع کار کمک کند.

 

اورین می گوید ، "بسیاری از موارد مربوط به این است که دریابید در چه نوع محیطی می خواهید کار کنید ، چه احساسی را به شما خواهد داد همانطور که می خواهید احساس کنید. همچنین داشتن افرادی در زندگی شما که چشمشان به طراحی است صدمه ای نمی زند. " اوریین با هم بنیانگذاران خود نشست و یک مدل 3 بعدی ساخت تا نقشه مکان اول آنها را برنامه ریزی کند. و در نهایت ، آنها بیشتر کارها را برای ساختن فضا انجام دادند.

2. یک برنامه تجاری محکم در دست اجرا داشته باشید

نمی توانید یک طرح تجاری را روی دستمال کوکتل خراشیده کنید. شما به یک طرح تجاری دقیق نیاز دارید که مسیر موفقیت شما را مشخص کند. با این اوصاف ، ما پیشنهاد می کنیم با یک برنامه ناب شروع کنیم که روند برنامه ریزی کسب و کار را ساده نگه دارد. برنامه کاری خود را به عنوان یک سند زنده در نظر بگیرید که مرتباً به آن بازمی گردید تا به شما کمک کند تا برای رشد برنامه ریزی کنید و پیشرفت خود را بسنجید.

 

اوریین می گوید که زمانی که زمان رشد و گسترش به مکان جدیدی رسیده است ، او واقعاً در مورد برنامه کاری خود جدی گرفته است. این امر به آنها کمک کرد تا بفهمند چه چیزی امکان پذیر است و نحوه حرکت به جلو را بفهمند.

 

برنامه تجاری شما باید شامل تحقیقات بازار ، نگاهی جامع به رقبا ، اطلاعات مربوط به مخاطبان هدف شما ، طرح کلی بازاریابی و پیش بینی مالی و بودجه محکم باشد. برای شروع ، این الگوها را به طور خاص برای برنامه ریزی رستوران بررسی کنید ، یا نرم افزار برنامه ریزی تجاری LivePlan را بررسی کنید ، که شما را در روند کار راهنمایی می کند. همانطور که در مورد شکل ظاهری رستوران خود فکر می کنید ، فراموش نکنید که مراقب روند صنعت باشید. مانند هر راه اندازی جدید ، زمان اصلی نیز مهم است.

به برنامه بازاریابی خود توجه ویژه ای داشته باشید

برای جذب تعداد زیادی مشتری فقط می توانید به دهان به دهان اعتماد کنید ، بنابراین برای ادامه جریان افراد جدید از درب منازل خود به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید.

 

در اینجا چند ایده وجود دارد:

در رویدادهای جامعه شرکت کنید و نمونه های غذایی را بدهید

به مشتریان جدید تخفیف دهید

به انجمن بازرگانی محلی بپیوندید

از کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

3. مکان ، مکان ، مکان

با داشتن یک رستوران ، مکان همه چیز است. شما به نقطه ای نیاز دارید که جمعیت زیادی را به خود جلب کند ، به راحتی در دسترس باشد و قابلیت رشد را داشته باشد. البته ، شما به مکانی مناسب با بودجه خود نیز نیاز دارید.

 

منطقی است که وقت خود را صرف کنید ، زیرا به دنبال فضای مناسب هستید. همچنین ممکن است بخواهید کمی تحقیق کنید تا دریابید که هر مکان جوجه کشی استارتاپی برای رستوران ها وجود دارد که می توانید به آنها ملحق شوید تا هزینه های اولیه را کم نگه دارید و ممکن است با فرصت های مشاوره همراه باشد. خواه تصمیم بگیرید فضایی اجاره کنید یا از ابتدا بسازید ، انتخاب مکان یکی از بزرگترین تصمیماتی است که به عنوان مالک خواهید گرفت. اما در ابتدا نیازی به ساخت یک ساختمان عظیم نیست.

 

هنگامی که اورین آماده راه اندازی Off the Waffle بود ، می گوید که فقط 3000 دلار برای شروع کار داشت. او می گوید: "به نظر غیرممکن می رسد ، اما ما یک سری هک پیدا کردیم تا کار کند. ما خانه ای پیدا کردیم که در واقع در یک منطقه تجاری بود ، بنابراین ما توانستیم در همان مکان زندگی و کار کنیم. "

 

سه مکان اوریین همه فضاهای اختصاصی رستوران هستند ، اما یادآوری خوبی برای شروع کوچک است. "هنگامی که 300،000 دلار برای مکان خود درآمد کسب کنید ، مانند خانه ای نیست که بتوانید فقط بفروشید. وی می گوید ، ارزش حفظ شده زیادی وجود ندارد. شما به نوعی با آن گیر کرده اید. " بنابراین منطقی است که قبل از یک جهش بزرگ و گران قیمت ، همه چیز را بررسی و نسخه مقیاس کوچکتر را آزمایش کنیم.

4- منوی خود را تست کنید

مانند آزمایش ، به ساخت منوی خود نزدیک شوید. مهمانی شام را با منوی پیشنهادی خود در نظر بگیرید که در آن از مردم بازخورد صادقانه خود را می خواهید.

 

اما فقط نزدیکترین دوستان و اعضای خانواده خود را دعوت نکنید. ممکن است شما طعم یک غذای خاص را دوست داشته باشید ، اما اگر مشتریان هزینه آن را پرداخت نکنند یا علاقه زیادی به طعم آن نداشته باشند ، درآمد کسب نخواهید کرد. وقتی از شما بازخورد می خواهید ، استفاده از روشی را در نظر بگیرید که اجازه می دهد نظرات ناشناس ارائه دهید تا واکنش های صادقانه افراد را دریافت کنید. تحقیقات بازار خود را انجام دهید. برای درک قیمت مناسب ، به رستوران های دیگر مراجعه کنید.

 

اوریین می گوید وقتی Off Off Waffle برای اولین بار راه اندازی شد ، فقط دو مورد در فهرست وجود داشت: یک وفل لیژ و یک لیوان شیر. او بسیاری از ایده های مختلف را آزمایش کرد ، از جمله تاشو مواد درون خمیر وفل و پر کردن وافل ها مانند جیب پیتا. این رویکردها واقعاً مشتریان آنها را خوشحال نکرد. بنابراین آنها به مواد جالب وافل روی آوردند و مردم آن را دوست داشتند.

 

5- کمک ضروری را استخدام کنید

برای شروع کار به چند نفر کارمند نیاز دارید؟ برخی از طرفداران رستوران طرفدار این هستند که مدیر خود را قبل از روز افتتاح مدیر بیاورند ، اما به بزرگترین نیازهای خود فکر کنید. آیا به ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ چند آشپز؟ سرورها چطور؟ وقتی استخدام می کنید وقت خود را اختصاص دهید. انجام دهانه ای نرم را در نظر بگیرید تا بتوانید ببینید که فقط با چند موقعیت ضروری کارها به چه راحتی انجام می شود.

 

هنگامی که اورین اولین رستوران خود را راه اندازی کرد ، تنها کارمندان خانواده بودند. آنها به آرامی افزایش یافتند ، اما اکنون حدود 50 کارمند دارند که در سه مکان خود کار می کنند. "وقتی کار خود را شروع کردیم ، تازه کار بودیم ، بنابراین اگر خیلی زود استخدام می کردیم ، در پرداخت حقوقی به مردم دچار مشکل می شدیم که باعث می شد افرادی با مهارت کافی برای جبران کمبود تجربه خود داشته باشند. با گذشت زمان ، ما یاد گرفتیم که چگونه همه نقش ها را انجام دهیم. " اما اکنون ، او می گوید اگر مکان چهارمی را باز کند ، استخدام یک مدیر درست در حد خفاش یک پیشرفت طبیعی است. او وضعیت بهتری دارد تا بتواند آنها را به خوبی آموزش دهد.

در آموزش کارمندان خود سرمایه گذاری کنید

برای مدیریت بهتر کارکنان خود ، مطمئن شوید که مطالب آموزشی کارمندان را آماده کرده اید. شرح شغل ، کدهای رفتاری و کتابچه راهنمای کارمندان ایجاد کنید. یک راهنمای آموزش ایجاد کنید تا کارکنان برای موقعیت های مربوطه خود آماده باشند. دستور العمل های آشپزخانه خود را ثبت کنید تا هر وعده غذایی به کمال برسد. به گفته دیگر ، ماسچسکی می گوید ، به کارمندان خود تمام ابزارهای لازم را برای موفقیت بدهید.

 

مایل باشید در هر جایی که لازم است پر کنید

استرنگاری می گوید ، به عنوان مالک ، نمی توانید یک نفس داشته باشید. اگر ایده شما برای داشتن یک رستوران این است که با لباس و آرایش زیبا به گردش بپردازید و از مشتری ها نظر خود را در مورد غذا بپرسید ، غافلگیر خواهید شد. شما باید حاضر باشید هر کاری را انجام دهید. از خرد کردن سبزیجات گرفته تا نشستن مشتریان ، باید هر از گاهی پر کنید.

 

مراقب هزینه های کار خود باشید

بسیاری از رستوران داران اشتیاق به استخدام ، استخدام ، استخدام دارند. در حالی که احتمالاً برای موفقیت در رستوران خود نیاز به استخدام پرسنل دارید ، زیاده روی نکنید. پرداخت حقوق کارمندان می تواند دلهره آور باشد ، خصوصاً در چند ماه اول که درآمد زیادی کسب نمی کنید. Macejewski می گوید ، همیشه نمی توان فهمید که چه تعداد پرسنل برای استخدام کارکنان مناسب استخدام شده اند.

 

او می گوید: "برنامه ریزی برای فصلی بودن یا تجارت پراکنده دشوار است ، اما اگر تجارت را ندارید مردم را نمی خواهید شبانه روزی کنید." "شما توانایی پرداخت آن را ندارید."

6. بودجه را ایمن کرده و جریان وجوه خود را مدیریت کنید

ایجاد سرمایه اولیه: مانند هر مشاغلی ، مطمئن شوید که چقدر پول لازم دارید تا رستوران خود را از زمین خارج کنید.

 

شما به سه استخر پول احتیاج خواهید داشت. اولین استخر مربوط به هزینه های یکبار مصرف مانند تجهیزات است (برای محاسبه هزینه های راه اندازی این ماشین حساب را بررسی کنید). استخر دوم برای تأمین هزینه های رستوران حداقل به مدت شش ماه و استخر سوم برای پرداخت هزینه های شخصی شما برای حداقل شش ماه است. شما می خواهید حداقل شش ماه کوسن داشته باشید زیرا احتمالاً خواهید دید که هزینه های شما حداقل برای مدت طولانی از درآمد شما پیشی می گیرد.

 

برای از دست دادن پول در شش ماه اول برنامه ریزی کنید: رستوران ها یک شبه سود ندارند. برای بازاریابی مکان جدید خود ، جذب جمعیت و جلب توجه مردم به کارهای دیگر زمان لازم است. برخی می گویند شما نباید حداقل در شش ماه اول برنامه درامد کسب کنید.

 

برنامه ریزی برای دست اندازهای جاده ای: وقتی کار را شروع کردید ، می توانید بیش از حد از بودجه خود صرف کنید ، بنابراین مطمئن شوید که برای تأمین هزینه های غیرمنتظره پول اضافی دارید. اگر از نحوه انجام این کار مطمئن نیستید ، یک خط اعتباری تجاری در نظر بگیرید.

 

لامبرین ماسچایوسکی می گوید ، هنگامی که به یک ضربه برخورد کردید ، اعداد و روند کار خود را ارزیابی کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که او برای اولین بار رستوران خود را افتتاح کرد ، متوجه شد که هزینه های غذای او بسیار زیاد است. او با فروشندگان خود تماس گرفت و از یک برنامه تحویل پنج روزه به یک برنامه دو روزه تبدیل شد. او با بررسی مشکل و جستجوی راه حل ، پول مورد نیاز خود را پس انداز کرد.

 

هزینه غذای خود را رعایت کنید: شما در ساخت غذا کار می کنید ، اما اگر هزینه غذای شما از حد مجاز خارج شود در نهایت ضرر خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که موجودی خود را پیگیری می کنید ، غذا را به خوبی آماده می کنید ، از ضایعات جلوگیری می کنید و قیمت ها را رقابتی نگه می دارید.

7. بازاریابی خود را ادامه دهید

نمی توانید به مشتری های مکرر وابسته باشید ، بنابراین باید تلاش خود را برای بازاریابی ادامه دهید تا مطمئن شوید جریان درآمد شما کم نمی شود. حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید ، آگهی ای را در مقاله محلی خود امتحان کنید ، در نمایشگاه محلی شرکت کنید یا یک میزبان غیرانتفاعی کوچک در رستوران خود باشید تا به بازاریابی تجارت خود ادامه دهید.

 

مشاوره راه اندازی رستوران خود را با ما در میان بگذارید!

برای صاحب مناسب ، هیچ چیز بهتر از اداره یک رستوران نیست. شما باید فضایی و آشپزی درست کنید که مردم آن را دوست داشته باشند ، اما با سخت کوشی همراه است.

 

در توییتر با ما تماس بگیرید و آنچه را که از طریق راه اندازی رستوران آموخته اید به اشتراک بگذارید یا به نظر ما چه چیز دیگری لازم است. ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 283
  • بازدید سال : 1,249
  • بازدید کلی : 7,310