loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 54 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

تمیز کردن فرش آشپزخانه

هر فردی در زندگی خود ممکن است با سختی های مختلفی روبه رو شود. البته تعریف سختی برای هر کسی متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر بخواهیم به معرفی سخت ترین فعالیت ها و یا شرایط بپردازیم، می توان به اسباب کشی، نظافت منزل و همچنین قالیشویی اشاره کرد که بخشی از دسته بندی نظافت منزل به حساب می آید. تمیز کردن فرش همیشه دغدغه های خاص خودش را داشته و یکی از سخت ترین کارها به حساب می آید. چرا که رفت و آمد و پخت و پز در آنجا زیاد است و همین مسئله باعث خواهد شد تا با آلودگی های بسیاری روبه رو شود. به همین علت قصد داریم تا در ادامه شما را با راهکارهای تمیز کردن فرش آشپزخانه آشنا کنیم. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

 

12 ایده بی نظیر نحوه تمیز کردن فرش

تمیز نگه داشتن فرش همیشه کار دشواری است ، فارغ از اینکه در کدام قسمت از خانه ما مورد سوال است. فرش های موجود در آشپزخانه و اتاق غذاخوری ، با این حال ، باید اعتراف کنیم که معمولاً کاملاً چالش برانگیز هستند. مهم نیست که چقدر مراقب باشیم همیشه لکه های سرسخت روی زمین از غذا و نوشیدنی وجود دارد. چگونه لکه ها را از بین ببریم؟ چگونه با آنها برخورد کنیم و آیا راه حلی وجود دارد؟

 

تیم ماهر ما در Cleaner Cleaner پاکیزگی فرشها را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می دانند ، به همین دلیل ما چند نکته برای تمیز کردن فرش برای از بین بردن برخی از رایج ترین لکه ها با داروهای خانگی ارائه می دهیم.

برای بسیاری از ما شروع روز بدون یک فنجان قهوه معطر و قوی غیرقابل تصور است. صبح ، هرچند هنوز نیم خواب است ، برای تهیه نوشیدنی مورد علاقه "بیدارکننده" خود به آشپزخانه می رویم. این بسیار آسان است ، اما در بی توجهی خواب آلودگی ما اغلب قهوه را می ریزیم. و ، با قانون نانوشته ، ناگزیر بر فرش می افتد. حالا چی؟

 

لازم نیست که تمیزکننده های فرش حرفه ای باشیم تا با لکه قهوه صبحگاهی روی فرش برخورد خوبی داشته باشیم. همیشه راه حلی وجود دارد که چگونه لکه را از روی فرش جدا کنید. بیایید نگاهی به چند روش جالب برای تمیز کردن فرش خود بیاندازیم.

دستمال مرطوب

تمیز کردن فرش دستمال مرطوب هر خانه معمولاً دستمال مرطوب بچه ای دارد و از آنها به عنوان ابزاری جهانی برای تمیز کردن فرش استفاده می کند. ما قبلاً یک کاربرد دیگر را می شناسیم - برای فرش. وقتی قهوه ریخته شده لکه ای کوچک است و هنوز در پارچه خشک نشده است می توانیم آن را با دستمال مرطوب مرطوب جذب کنیم - نه تنها آنها مایع را از بین می برند بلکه باعث تمیز کردن عمق بافت نیز می شوند.

 

آبجو

ابزار عجیب اما غیرقابل انکار ، در برابر لکه های قهوه ، آبجو است. مقداری از مایع الکلی گازدار را روی یک پارچه بریزید و قسمت مشکل را روی فرش مالش دهید. بعد از حدود 5-10 دقیقه ، با یک دستمال مرطوب تمیز پاک کنید.

 

لکه های گریس

همه ما می دانیم که این نوع لکه ها از همه متنفر هستند زیرا بسیار دشوار "بیرون می آیند". بعضی اوقات ، حتی با گران ترین و قدرتمندترین محصولات تمیز کردن فرش ، نتیجه مطلوبی را حاصل نمی کنیم. نکته اصلی این است که لحظه ای که چربی روی فرش می رود قبل از اینکه عمیق در پارچه لایه لایه شود ، عمل کنید. اگر به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم ، لازم نیست از مواد شیمیایی مخصوص نظافت فرش استفاده کنیم. ما می توانیم با موفقیت آمیز ، با وسیله بداهه ای که هرگز گمان نمی کردید از این رو استفاده کنید ، با لکه ها مقابله کنیم. بدون تمیز کردن فرش از بین نخواهیم رفت ، اما ارزش آن را دارد که تلاش کنید تا در پایان یک فرش تمیز داشته باشید.

 

نمک

یکی از بهترین راه حل های تمیز کردن فرش نقطه ای. لکه روی فرش را با مقدار زیادی نمک بپوشانید. باعث جذب گریس و جلوگیری از نفوذ آن به بافت می شود. در صورت لزوم نمک ممکن است جایگزین شکر شود. پس از خشک شدن ، با استفاده از یک برس ، ذرات باقی مانده را برداشته و فرش را بشویید.

 

لیمو

آب لیمو همچنین ابزاری عالی در مبارزه با گریس است. مقدار کمی به ناحیه آسیب دیده بمالید ، بگذارید یک ساعت کار کند و سپس بشویید.

 

خمیر دندان

تمیز کردن فرش خمیردندان شگفت آور ، بله ، خمیردندان واقعاً بی عیب و نقص عمل می کند. برای اینکه واقعاً لکه را از بین ببرید ، باید خمیر را پهن کرده و آنرا مالش دهید تا به عمق پارچه نفوذ کند. بگذارید حدود 24 ساعت جادوی خود را روی فرش شما بگذارد و آن را بشویید. نکته خوب در مورد این روش این است که می توانیم بدون خیس شدن زیاد انجام دهیم - فقط رب را با پارچه نخی و آب گرم تمیز کنید.

 

لوبیا سفید

مسلماً روش غیرمعمول اما مفید برای مقابله با لکه های فرش روغنی است. نکته منفی این است که پر زحمت و وقت گیر است. روش استفاده: لوبیا را در آب خیس کنید و هنگامی که تورم شد ، آنها را در آب داغ بجوشانید. لوبیا ها را فیلتر کنید و از آب جوشانده استفاده کنید تا محل آلوده کاملاً مرطوب شود. برای راحتی ، می توانید از سمپاش استفاده کنید. برای لکه های بسیار اشباع ممکن است سرکه یا آب لیمو اضافه کنید.

 

سیب زمینی

تعجب نکنید - این کار می کند. عجیب و غریب به نظر می رسد ، سیب زمینی تازه قادر به "خورد" لکه چربی درست مانند نمک است. سیب زمینی ها را به دو قسمت برش داده و روی آن قرار دهید. یک روز بگذارید و سطح آلوده را با آب ولرم و پارچه نخی تمیز کنید. سپس آن را بشویید. با این حال ، اگر هنوز اثری از گریس وجود دارد ، با سرکه یا اسید سیتریک درمان کنید و دوباره با آب ولرم بشویید.

 

خردل طبیعی

تمیز کردن فرش خردل در مواردی که با پارچه ای بسیار ظریف یا پشمی سر و کار دارید ، اعمال کنید. در آب کمی 1 خردل خردل حل کنید. مخلوط حاصل را با پنیر خرد کرده و مایع را به 10 لیتر آب گرم اضافه کنید. فرش را با این محلول پاک کننده خانگی به مدت 2-3 ساعت خیس کنید و آن را بشویید. جزئیات خاص در اینجا این است که پس از شستشو ، 1 قاشق چایخوری ترشح را اضافه می کنید.

 

در صورت لکه گری کردن روی فرش ، نباید از دستمال مرطوب استفاده کنید. آنها فقط گریس را پخش می کنند و در لکه عمیق تر بافت را لکه دار می کنند. در چنین شرایطی ، تلاش بعدی برای از بین بردن لکه بی معنی خواهد بود.

شراب قرمز

لکه های ناشی از شراب قرمز دلیلی برای ایجاد وحشت است ، زیرا اگر تاکنون موفق به پاک کردن آنها شوید ، کار آسانی نیست. لحظه ای که الکل به شدت رنگ روی پارچه می رود ، بلافاصله شروع به جذب الیاف فرش می کند. ناراحت می شویم و فکر می کنیم لکه هرگز از بین نمی رود. اما در این مرحله ، عاقلانه است که به خودمان بگوییم "همیشه راهی وجود دارد". و روش کاملاً غیرمعمول اما مؤثر است.

 

شراب سفید

تمیز کردن فرش فله سفید هرچه که به نظر می رسد شراب سفید یک "محصول" جهانی در برابر لکه های شراب قرمز است. این کاملا پوچ به نظر می رسد ، اما شما باید آن را امتحان کنید و خواهید دید. کمی شراب سفید را روی نقطه قرمز بریزید و صبر کنید تا جادوی آن ایجاد شود. لکه را به آرامی با کمی آب صابون و پارچه پنبه مالش دهید و مشکل از بین برود. و شما می توانید حداقل از یک چیز مطمئن باشید - شراب سفید هرگز لکه ها را پشت سر نمی گذارد.

 

اگر محصولات مناسب ندارید ، حذف لکه های "آشپزخانه" از فرش بسیار دشوار است. بدون شک ترفندهای مخفی وجود دارد که می تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد. و اکنون آنها را می شناسید. مطمئناً روش های تمیز کردن فرش DIY به روش و روش دیگری مفید خواهد بود ، اما هر لکه متفاوت است و متأسفانه ، همیشه نمی توانیم آن را حذف کنیم. اگر در تمیز کردن فرش خود با مشکل روبرو هستید ، برای تمیز کردن فرش های حرفه ای فرش در لندن ، به پاک کننده تمیز کننده مراجعه کنید تا از رنگ های تازه گازدار و فرش کاملاً تمیز لذت ببرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 444
  • بازدید سال : 1,410
  • بازدید کلی : 7,471