loading...
ashpazkhanemodern
ashpazkhanemodern بازدید : 23 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

 لیست تجهیزات لازم برای راه اندازی رستوران

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای راه اندازی رستوران به چیزهایی نیاز دارید؟ قطعا این سوال از اهمیت بالایی برخوردار است. راه اندازی رستوران یکی از بهترین و ایده آل ترین حرفه  ها به حساب می آید. به همین علت اگر می خواهید به سود بالایی زیادی دست پیدا کنید، نیاز است تا قوانین متعددی را در آن رعایت کنید. برای افتتاح یک رستوران یکی از کارها تهیه تجهیزات لازم و مورد نیاز می باشد که در حمل آن ها باید نهایت توجه را داشته باشید و پیشنهاد ما به شما استفاده از شرکت های باربری می باشد. چرا که اسباب کشی و انتقال این تجهیزات کاری سخت به حساب می آید و نیاز به نیروهای متخصص دارد. از این رو قصد داریم تا در ادامه شما را با یک موضوع مهم تحت عنوان "لیست تجهیزات لازم برای راه اندازی رستوران" آشنا کنیم. پس همراه ما باشید. 

نجاران جمله ای دارند: "دو بار اندازه بگیرید ، یک بار ببرید". برای رستوران داران استفاده از نوار اندازه گیری ساده نیست ، اما تهیه تجهیزات مناسب برای کار در رستوران با تصمیم گیری دقیق در مورد نیاز شما شروع می شود. این یک مرحله حیاتی در راه اندازی شما است. اگر در هنگام راه اندازی پول بیش از حد در تجهیزات فرو ببرید ، ممکن است برای کسب و کار کافی نمانید تا زمانی که سود خود را بدست آورید. از طرف دیگر ، دست کم گرفتن نیازهای شما می تواند رشد شما را با مشکل روبرو کند و منجر به بازسازی های پرهزینه در طی چند سال جاده شود.

 

 

 

با مفهوم فهرست خود هدایت شوید

منوی شما و ایده شما برای رستوران تصمیمات خرید شما را هدایت می کند. چند غذای آماده برای ارائه دارید؟ برای ایجاد آن منو و ارائه حجم آن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ به چند صندلی نیاز دارید و برای پرداخت قبض ها چند بار مجبور به چرخاندن آنها هستید؟ شما چه بازاری را هدف قرار داده اید؟ پاسخ این س questionsال ها مشخص می کند که چه مقدار تجهیزات و چه نوع تجهیزات مورد نیاز شماست.

شما تقریباً همیشه باید سازش کنید

همانطور که رولینگ استونز مشاهده کرد ، "شما همیشه نمی توانید به خواسته خود برسید." واقعیت ناگزیر برخی از مصالحه ها را بین آشپزخانه مورد نظر شما و آشپزخانه ای که در واقع می توانید داشته باشید ، مجبور خواهد کرد. کدهای ساختمانی و آتش نشانی محلی در این بحث نقش دارند و همچنین محدودیت های فیزیکی مانند اندازه و چیدمان - به ویژه در ساختمانهای قدیمی - فضای شما. از همه مهمتر ، بودجه شما را مجبور به انتخاب سخت می کند. لیست تجهیزات نهایی رستوران شما منعکس کننده این انتخاب ها و موارد دیگر است.

 

توسط Techwalla برای شما آورده شده است

تجهیزات برای تجارت رستوران شما

می توانید وسایل خود را به صورت تقسیم شده بین آشپزخانه یا "پشت خانه" و اتاق ناهار خوری یا "جلوی خانه" تصور کنید. هر آنچه در تولید مواد غذایی شما دخیل است را می توان در پشت خانه و هر آنچه برای سرویس دهی مورد نیاز است را می توان در جلوی خانه دانست. هر دو حیاتی هستند و به لیست جداگانه تجهیزات نیاز دارند.

 

تجهیزات آشپزخانه رستوران استاندارد

تجهیزات تولید واقعی شما به نوع غذایی که قصد دارید سرو کنید و مقدار آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر صبحانه نمی خورید ، ممکن است نیازی به یک توری سطح بالا نداشته باشید. از طرف دیگر ، اگر در برنامه کاری شما 200 ساعت صبحانه در هر ساعت سرو شود ، ممکن است به دو مورد نیاز داشته باشید. همین منطق در مورد اجاق ها ، سرخ کن ها و سایر تجهیزات نیز صدق می کند. گرچه در اکثر رستوران ها از ترکیبی از همان تجهیزات اولیه استفاده می شود ، بنابراین می توانید این لیست را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنیذخیره سازی خشک: شما به قفسه ها و قفسه های کالاهای خشک و کنسرو ، قابلمه ها و قابلمه ها ، بسته بندی مواد غذایی و وسایلی مانند دستمال کاغذی و دستمال حمام نیاز خواهید داشت. شما همچنین به یک قسمت جداگانه احتیاج دارید که بتوانید وسایل تمیز کننده و ضد عفونی کننده را دور از هر چیز مربوط به غذا در خود ذخیره کنید.

 

تبرید: این شامل مواردی از کولرهای خنک کننده و فریزر گرفته تا یخچال های مستقل و واحدهای کوچکتر زیر آشپزخانه اصلی و آشپزخانه اصلی شما می باشد. نیازهای شما بیشتر به میزان غذایی که تهیه می کنید تعیین می شود. برای مثال اگر به صورت هفتگی سفارش می دهید ، باید یخچال کافی داشته باشید تا وسایل مورد نیاز یک هفته را در خود جای دهید. در خط ، به مقدار کافی نیاز دارید تا هر ایستگاه را در دوره های شلوغ تأمین کنید.

 

سطوح و تجهیزات آماده سازی: در حالت ایده آل ، شما یک منطقه جداگانه برای آماده سازی مواد غذایی دور از منطقه اصلی تولید خود ، با سطوح کار و یخچال اختصاصی خود خواهید داشت. تجهیزات موجود در این منطقه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

غذاسازها

بلندر و مخلوط کن غوطه وری

دستگاه برش و برش

میکسر ، یا رومیزی یا جلویی

نگهدارنده چاقو

چاقوها و تخته های برش ، به صورت ایده آل برای استفاده با مواد مختلف کدگذاری شده اند

قفسه ها ، گاری ها و ظروف نگهداری برای سازماندهی و جابجایی مواد اولیه و غذاهای آماده.

سطوح و تجهیزات پخت و پز: آشپزخانه اصلی شما در محلی است که بیشتر آشپزی و پخت و پز در آن اتفاق می افتد ، بنابراین در اینجا بیشتر تجهیزات سنگین شما قرار دارد. این معمولاً شامل ترکیبی از موارد زیر است:

 

توری های روی صفحه تخت

دامنه های گاز

آشپزخانه های القایی

جوجه های گوشتی یا "سمندر" اغلب در محدوده ای نصب می شوند

سرخ کن های عمیق

اجاق های همرفت یا اجاق های عرشه

اجاق های مایکروویو

هود و تخلیه لوازم اصلی خود ، همانطور که در کد محلی شما مشخص شده است

توستر ، پرس ساندویچ ، اتوی وفل و سایر لوازم کوچک تخصصی در صورت لزوم

منطقه ظرفشویی: در "گودال ظرف" صرفه جویی نکنید ، زیرا برگرداندن سریع ظروف ، ماهیتابه ها و تجهیزات سرویس می تواند تفاوت بین یک روز آرام و چند ساعت پر از تنش و استرس در علف های هرز باشد. یک ماشین ظرفشویی آنقدر بزرگ بخرید که بتواند حجم وسایلی را که در حین سرویس تولید می کنید تحمل کند و فضای کافی را به صورت پیشخوان یا قفسه برای هر دو نوع وسایل تمیز و کثیف فراهم کنید تا روی هم چیده و مرتب شوند. داشتن یک سیستم کامل سه سینک برای شستن دستی وسایل بزرگ و شاید یک دستگاه جداگانه مخصوص ظروف شیشه ای نیز داشتن این وسایل خوب است. هرچه سریعتر می توانید ظروف خود را بشویید ، تعداد کمتری برای خرید نیاز خواهید داشت ، بنابراین پول صرف شده در اینجا می تواند تا حدی در جلوی خانه پس گرفته شود.

تجهیزات تمیز کردن ، بهداشت و ایمنی: این شامل ایستگاه های شستن دست ، توزیع کننده هایی که برای مواد شیمیایی تمیز کردن استفاده می کنید ، بطری های اسپری مورد نیاز برای ضدعفونی کننده ، تشک های کف بدون پوست ، کپسول های آتش نشانی و سایر مواردی که برای نگهداری لازم است یک فضای کاری ایمن و بهداشتی.

 

ظروف آشپزی ، پخت و پز و ظروف کوچک: این موارد به اندازه اقلام بزرگ چشم نواز نیستند ، اما به همان اندازه مهم هستند. آنها شامل همه تابه ها و صفحات پخت مورد نیاز منو و همچنین قابلمه ها ، اسکله ها ، انبرها ، ترنرها ، کفگیرها ، لایه بردارها و سایر ظروف مورد نیاز آشپزهای شما هستند. برای آزمایش مواد غذایی و واحدهای برودتی در صورت لزوم برای حفظ ایمنی مواد غذایی ، دماسنج ها را فراموش نکنید.

 

تجهیزات استاندارد اتاق ناهارخوری رستوران

در جلوی خانه ، گاهی اوقات دشوار است که بتوانیم بین دکوراسیون و تجهیزات آن مرزبندی کنیم ، اما برای اهداف این بحث ، ما به مواردی خواهیم پرداخت که اصولاً کاربردی هستند.

 

تجهیزات میله ای: اگر موسسه شما میله ای داشته باشد ، به تجهیزات اختصاصی خود احتیاج دارد. این شامل یک ایستگاه شستن دست ، یخچال برای آبجو ، شراب و میکسر ، تلگرافهای نوشیدنی و انبار مخازن آنها ، یک محل نگهداری ظروف شیشه ای و یک اتاق برای متصدیان برای تهیه و نگهداری در یخچال مواد مختلف و تزیینات آنها است. اگر می توانید ماشین ظرفشویی مخصوص ظروف شیشه ای را به این میله بدهید ، این یک امتیاز جدی است.

در یخچال: برای چاشنی ها ، دسرهای از قبل آبکاری شده ، نوشیدنی های غیر الکلی ، سالادهای آماده و هر چیزی که سرورها می توانند بدون نیاز به کمک آشپزخانه به میز برسانند ، به یک یا دو دستگاه خنک کننده نیاز دارید. در یک محیط سلف سرویس ، ممکن است از نمایشگرهای تجاری در یخچال نیز برای هدایت فروش و نمایش محصولات خود استفاده کنید.

 

تجهیزات قهوه و چای: این به مشتری و سبک خدمات شما بستگی دارد ، اما ممکن است شامل مواردی از درجه تجاری ، سیستم غلاف قهوه یکبار مصرف گرفته تا دستگاه های قهوه قطره ای لوله کشی گرفته تا تنظیمات دقیق ساخت اسپرسو باشد. اکثر دستگاه ها دارای شیر آب گرم هستند که از آن برای تهیه چای استفاده خواهید کرد. اگر برای سفارش قهوه و چای آماده نمی کنید ، ممکن است به گلدان های حرارتی نیز نیاز داشته باشید تا آنها را برای سرویس گرم نگه دارید.

 

تجهیزات غذایی سلف سرویس: در یک بوفه یا سرویس خود سرویس ، ممکن است به مایکروویو ، صفحه نمایش گرم شونده ، میزهای بخار یا یک سالاد یخچال برای استفاده مشتریان خود نیاز داشته باشید. اینها همچنین به سرویسهای زیادی مانند انبر ، ملاقه ، قاشق و یا ظروف یا بشقاب و کاسه های مخصوص مصرف نیاز دارند. دستگاه های توزیع کننده نوشیدنی چشمه سلف سرویس ، توزیع کننده های دستمال و کاه و دستگاه های پخش چاشنی نیز در این رده قرار دارند.

 

تنظیمات جدول: این شامل همه چیزهایی است که میهمانان شما برای خوردن وعده های غذایی خود استفاده می کنند ، از جمله ظروف ، فنجان های قهوه ، ظروف نقره ای ، لیوان های آب ، شراب و آبجو و غیره. شما باید این موارد را "نیمه مواد مصرفی" بدانید. این یک خرید دائمی است ، اما بشقاب های شما ریخته می شود ، لیوان ها خرد می شوند و کارد و چنگال به طور اتفاقی با ضایعات مواد غذایی خود به زباله ها ریخته می شوند.

 

سیستم صوتی: تقریباً در هر سناریو راهی برای تهیه موسیقی به اتاق غذاخوری خود می خواهید. این ممکن است یک سرویس پخش جریانی ، یک لیست پخش سرپرستی یا تعداد انگشت شماری از CD های مورد علاقه شما از خانه باشد ، اما در هر صورت ، شما به یک دستگاه پخش و برخی بلندگوها نیاز خواهید داشت. همچنین معمولاً باید هزینه صدور مجوز را بپردازید ، که البته تجهیزات آنچنانی نیست ، اما هزینه ای است که باید برای آن حساب کنید.

ابزارهای ارتباطی / فروش: در بیشتر تنظیمات ، از چند وسیله کمکی بصری برای کمک به شما در مکالمه غذا ، منوی ویژه یا دید خود استفاده خواهید کرد. این موارد می توانند به سادگی تخته سیاه یا به اندازه یک کیوسک تعاملی یا یک فیلم آماده شده به صورت حرفه ای که در چندین صفحه پخش می شود ، لوکس باشند. "بلندگوهای میز" روکش دار که بسیاری از زنجیره ها برای تبلیغات ویژه خود استفاده می کنند ، حتی برای یک اپراتور کوچک با بودجه محدود نیز به راحتی قابل تکثیر است.

 

تجهیزات اداری و مدیریتی شما

در دنیای مدرن ، تجهیزات برای تجارت رستوران با ماهی تابه شروع نمی شوند و به بشقاب ختم می شوند. شما همچنین به یک سیستم رایانه ای برای کمک به شما در اداره محل کار خود و حداقل یک دفتر کاملاً مجهز که بتوانید آن را انجام دهید ، نیاز خواهید داشت. یک میز ، یک کابینت بایگانی و یک چاپگر یا دستگاه کپی حداقل عملکرد است.

 

حداقل به یک برنامه حسابداری یا حسابداری و نوعی سیستم نقطه فروش احتیاج خواهید داشت ، خواه یک سیستم صفحه نمایش لمسی پیچیده باشد یا یک صندوق پول زیر پیشخوان. همچنین می توانید برنامه هایی را برای مدیریت پرسنل و موجودی کالا ، مدیریت دستور العمل ها و روابط مشتری خریداری کنید. حتی می توانید یک برنامه تلفن هوشمند خارج از قفسه را سفارشی کنید تا مشارکت مشتری را افزایش دهد.

 

یک اندازه برای همه متناسب نیست

این یک لیست جامع نیست و به هر حال هیچ لیستی متناسب با نیازهای هر رستوران نخواهد بود. برای داشتن چک لیست های جامع تر یا راهنمایی در مورد تصمیم گیری در مورد کارهایی که شما انجام نمی دهید و نیازی به آن ندارید ، سازمان های صنعتی مانند انجمن ملی رستوران ها می توانند منابع مفیدی را در اختیار شما قرار دهند. همچنین ممکن است از یک مشاور رستوران ، فروشنده تجهیزات خود یا مربی باتجربه ای که با صنعت رستوران در منطقه شما آشناست کمک بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 452
  • بازدید سال : 1,418
  • بازدید کلی : 7,479